11 maart Liaison ROT
Activiteitendata
- -
- Kunstkamer Utrecht, Drakenburgstraat 1 te Utrecht
Als Liaison van het (Regionaal) Operationeel Team zorg je voor de verbinding tussen (een crisisteam uit) je eigen organisatie en een extern crisisteam. Daarom ben je meestal aanwezig bij dit externe crisisteam en neem je namens je eigen team of organisatie deel aan de overleggen van dit team.
Aan de liaison worden hoge eisen gesteld. Je dient niet alleen je eigen team en processen goed te kennen maar ook die van het team waarnaar je wordt afgevaardigd voor vergaderingen. Je houdt de verantwoordelijkheden en primaire processen van je eigen team voor ogen en realiseert van daaruit de samenwerking met en ondersteuning van derden. Dit betekent dat je zorgt voor:
- Informatie uitwisseling tussen je eigen team en het externe team
- Het vastleggen van afspraken en besluiten voor je eigen team
- Het terugkoppelen van informatie, afspraken en besluiten uit de vergadering aan je eigen team.
Je werkt natuurlijk samen met de andere leden, maar het meeste contact heb je met de informatiecoördinator vanwege het terugkoppelen van informatie, afspraken en besluiten.
Doel
Je doet inzicht en ervaring op in de rol van liaison in een crisisteam.
Doelgroep
Ben je al liaison en wil je je kennis opfrissen? Of ambieer je een rol in de crisisorganisatie en zie je jezelf functioneren als liaison? Meld je dan aan voor deze training.
Programma
Deze speciale uitvoering richt zich op liaisons die op operationeel niveau functioneren. De training biedt praktisch houvast aan mensen die de rol van liaison operationeel team (R)OT in de praktijk vervullen:
- Rol en taken van een liaison ROT in een crisisteam
- Spreekbuis namens de eigen organisatie
- Realiseren van informatie-uitwisseling tussen de eigen organisatie en het crisisteam.
De training is opgezet volgens het principe van ‘ervarend leren’. Dat betekent dat de nadruk ligt op ‘doen’ en op het daarop reflecteren in een veilige omgeving. Aan de hand van simulaties, praktijkoefeningen en discussies komen knelpunten en aandachts punten naar boven.